2009-04-14

Bilder från 36 timmar i Portland

Portland var en trevlig liten stad. Ganska lik Seattle men en aning mysigare. Lite mindre, lite renare, lite sötare. Lite bättre helt enkelt. Lördagen bestod bland annat av skattefri shopping, upptäcksfärd i The Pearl District, svenskt påskfirande och Ring of Fire på hotellrummet. På söndagen blev det bagel-frukost, ännu mera shopping, en tur till marknaden och middag på vägen hem i Olympia (Washingtons huvudstad).
-
Madde leker turist med kartan i högsta hugg
-
Ägg, kaviar, senapssill, potatissallad och öl. Vad mer kan man begära till en påskmiddag?
-
Vårt barförråd kanske blev en aning stort med tanke på att vi var fyra personer på en kväll.
-
Utsikt från hotellrummet
-
Fågelperspektiv: Ring of Fire!
-
Jag med en klassisk röd plastmugg (vi letade efter gula, dagen till ära, men hittade inga)
-
Efter ett par omgångar av Ring of Fire gav vi oss ut på en nattlig promenad i Downtown Portland.
-
Ett försök att efterlikna fontänen bakom oss
-
När vi kom tillbaka till hotellet dök påskkärringarna upp
-
Frukost vid ett-tiden på Noahs Bagels
-
Vi besökte lördagsmarknaden på en söndag
-
Dags att testa den amerikanernas traditionella corndogen. Louisa ser en aning nervös ut.
-
Lite annat gott och blandat:

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Tack för kommentaren i min blogg! Jag ses supergärna någon dag! :) Som du skrev är det lite jobbigt att jag var tvungen att bryta upp från mitt liv i d.c och nu börja om från början igen. Känner mig lite isolerad här i början utan vänner eller så. Men jag tror också det blir bra till slut! :)Som sagt ses jag jättegärna någon dag!! :) Kramis Sofia (sofiainusa.blogg.se)