2009-04-17

För alla twittrare där ute...

Tydligen så utmanade Ashton Kutcher ganska nyligen CNN att bli den första twittraren som når 1 miljon "följare". CNN antog utmaningen och det har pågått en riktig duell mellan dem. Ashton lovade att donera 100.000 dollar till välgörenhet om han kom först och Larry King gick med i leken och sa att han bjuder in vem än vinnaren är till sitt program. Insatserna har blivit högre och högre och för en sisådär tio minuter sen så vann Ashton! Man kunde se det hela på live-TV på nätet när det hände (ja, jag tittade) och det var faktiskt riktigt underhållande. Efteråt gick de (Ashton, Demi och deras vänner) lös på champagnen och det blev tacktal och check-skrivande och en hel massa annat.
Jag är inte så insatt i varför det hela blivit en så stor grej, men det var roligt att man i alla fall fick vara en liten del av det. (Självklart gick jag också med och "följde" honom.) Det är nästan som att jag "hjälpte" till att fixa den där donationen till MalariaNoMore.org och det känns faktiskt ganska bra.
-
Med det sagt tänker jag gå och lägga mig. God natt Seattle, god morgon Sverige.

Inga kommentarer: