2009-04-24

Uppdatering

Jag märker att det är saker som jag glömt berätta här i bloggen. Till exempel tror jag inte jag sagt att jag åker till Kanada på lördag. Jag ska dit med au pair-gruppen och vi stannar över natten så det blir rapport på söndag när jag kommer hem. Vi ska till ett ställe som heter Victoria, det ligger på en ö utanför Kanadas och USA's kust så det blir till att ta färjan dit (håll tummarna för att jag ska få se lite valar så jag kan säga att jag klarat av mission #2).
-
Sen har jag inte berättat att för ett par veckor sen tog jag det skriftliga provet för det amerikanska körkortet. 100% fick man så klart. (Kanske borde påpeka att jag bara behövde svara på 20 av de 25 frågorna eftersom 20 var gränsen för godkänt. Och de sista fem var de jag inte kunde. Men det står fortfarande 100 % på papperet så jag är nöjd och glad.) Imorgon är det uppkörning som gäller (igen!). Det enda jag egentligen är nervös över är att jag måste klara av att fickparkera. Kanske har gjort det fem gånger sen jag tog mitt körkort. Ja, ja, det löser sig. Ni får hålla tummarna för mig så går det säkert bra.
-
Det är flera av er som frågat om mina klasser så jag tänkte bara berätta lite snabbt vad de går ut på. Den ena klassen kallas "American Film - From art to product". Där går vi igenom ett årtionde varje klass och diskuterar hur film har förändrats sen det först började i början på 1900-talet. Sen får vi titta på olika filmklipp som representerar "trenden" som var då och diskutera och analysera det som hände runt det. En trevlig men inte jättespännande klass.
Den andra klassen kallas kort och gott "Let's make a movie". Och ni kan aldrig gissa vad den går ut på! Vi ska... *paus för dramatisk effekt* ...göra en film! (duh!) Jag har bara haft en "lektion" än så länge, men den var hur rolig som helst. Medan den andra kursen är mer teoretisk är den här mer (jag citerar) "hands-on". Vi kommer faktiskt få producera vår egen film. Nån i klassen kommer få skriva manuskriptet, de som vill kommer få skådespela och de som vill kommer få vara med och filma (etc). Det var längesen jag kände att jag längtade till en klass, (måste ha varit när jag precis började dansa) men med den här på agendan så kan jag inte bärga mig tills det blir tisdag igen.
-
Och med de orden tänker jag bege mig. Det är dags för en snabbstädning av rummet sen (ett försök till) sömn. (Skriver förmodligen lite imorgon, men om jag inte gör det så hörs vi på söndag.) Ciao!

Inga kommentarer: