2009-04-20

Motsatsen till narkolepsi?

Klockan är 02.51 och jag kan inte sova. Efter att ha legat och vridit och vänt mig i nästan två timmar så bestämde jag mig för att gå upp och ta nånting att äta. Nu sitter jag här med kex, yoghurt, juice och dator framför mig. Ett lyxigt litet nattmål måste jag säga.
Om fyra timmar börjar jobbet igen. Förhoppningsvis går den här veckan lika fort som den förra.
Idag insåg jag att det är mindre än två veckor kvar tills mina semesterveckor börjar. Jag har fortfarande inte bestämt mig vad jag ska göra, det enda jag vet är att jag inte tänker vara kvar här under hela den tiden. Hawaii lockar som sagt, men det ser ut som att om jag ska åka dit kommer jag få göra det ensam. Vilket inte är helt fel egentligen, men det skulle vara mycket roligare att åka tillsammans med någon. Sen skulle jag också vilja dra mig ner mot Kalifornien. Tänk er att bila längs kusten, från Seattle ända ner till San Diego; vilken dröm. Det däremot är ingenting jag vill göra själv. Sitta ensam i en bil flera timmar om dagen, nej tack. (Det kanske skulle kunna vara nyttigt i och för sig. Att få vara ensam med sig själv och tankarna ett tag.) En tanke som slog mig också var ju att jag skulle kunna åka hem till Sverige en vecka. Det skulle ju defintivt vara det billigaste alternativet. Men... Näää. Tror helt ärligt att det skulle göra mer skada än nytta.
Det blir till att leta resor imorgon alltså. Ska försöka göra ett nytt försök med den där sov-grejen. God natt!

1 kommentar:

Sofia sa...

Jag tycker att du och jag ska bila till Kalifornien tillsammans! Jag är på iaf! ;) Om min familj är iväg då vill säga. Fatta vad kul! Jag älskar att åka bil!