2009-04-14

Bilder från en dag på zoo

Att tillbringa tid på Woodland Park Zoo var ett perfekt sätt att hålla barnen sysselsatta en dag på vårlovet. Och jag uppskattade det också (mycket mer än vad jag trodde jag skulle göra). Fick se många djur som jag aldrig sett "in real life" tidigare.
-
Jag har till exempel aldrig sett en flodhäst tidigare. (Översätt ordet flodhäst till engelska och helt plötsligt låter namnet helt fel på ett djur som detta.)
-
Bråka inte med det här lejonet säger jag bara.
-
Zooet var fullt av såna här "små" djurstatyer. Det är förvånansvärt vad roligt man kan ha med dem.
-
Det är nånting oerhört sorgligt över den här bilden.
-
Kolla in den här snyggingen. Hur kan man motstå en sån som han.
-
Komodovaranen; världens största ödla. Ett annat djur som du definitivt inte ska bråka med.
-
Den lilla gorillaungen var hur söt som helst där han svingade sig fram mellan träden.
-
Claire och korpen höll på att planera ut en hemsk plan som skulle innefatta mig och korpens alla läskiga vänner. Inte undra på att jag ser vettskrämd ut. (Jag hatar fåglar.)
-
Diverse annat

Inga kommentarer: