2009-04-20

Det har varit en lång dag idag

En lång helg överhuvudtaget nu när jag tänker efter. I fredags var det middag och improv med Fanny. Superkul! Igår tog jag en fika med Madde på dagen, sen på kvällen mötte jag upp en ny tjej (Sofia) downtown och då blev det mexikansk snabbmat till middag. (Också kallat tacos. Mums!) Efter det dök Madde och Louisa upp och då blev det Oreo's Milkshake och bio. (Adventureland - jättebra!) Det var efter bion som det där "nattliga äventyret" jag skrev om igår hände. Orkar inte berätta hela historien men kort sagt så missade jag min sista buss, blev "attackerad" av x antal killar (notera att jag överdriver ganska rejält när jag säger attackerad), hoppade desperat på en annan buss som höll på att ta mig åt helt fel håll och blev till sist räddad av Madde som kom och hämtade mig med sin bil. (Vid det här laget hade hon redan kommit hem, men hon hoppade in i bilen och åkte tillbaka ändå. En riktig ängel är vad hon är.)
Idag blev jag väckt vid elva av Fanny som frågade om jag ville följa med henne och Aimee till Alki Beach och njuta lite av solen. Absolut tänkte jag, tyvärr så hann solen försvunna innan vi kom dit och efter ett tag var det bara kallt att sitta där. Vi fick i oss en god lunch dock på ett jättemysigt surf/pub-ställe som låg längs strandgatan. Vid fyra-tiden var det dags för tjejerna att bege sig hemåt, Aimee skulle till kyrkan och Fanny skulle följa med. Fanny (som inte är det minsta religiös) beskrev det som att "den här kyrkan är så långt bort man kan komma från kyrkan, men som fortfarande är en kyrka". Så jag bestämde mig för att jag också skulle följa med. (Jag vet vad ni tänker, jag och kyrkan? Vad hände där? Men jag tänkte, jag är ju här i USA för att uppleva nya saker så varför inte vara med och uppleva en amerikansk gudstjänst?) Och visst, det var annorlunda. De hade ett rockband som spelade på scen, en präst som lika gärna kunde ha varit komiker och människor som var hur trevliga som helst. Men... Jag och bibeln alltså... Näe, det går bara inte. Jag kan inte komma över känslan att folk som följer kristendomen och bibeln har blivit lite lätt hjärntvättade. (Jag hoppas verkligen inte att jag har förolämpat nån nu.) Det är bara att acceptera; jag och gud kommer aldrig komma överens.
Anyway, efter mitt lilla kyrkobesök så kände jag att jag behövde "komma tillbaka till verkligheten lite" och precis då ringde Louisa. Det visade sig att hon ville komma ut ur huset ett tag efter en jobbig helg (hon har en ny bebis i huset), och Madde hade tydligen inte heller haft det världsbäst (män kan vara riktiga svin ibland), så vi tre möts upp, köper en lätt middag och sätter oss i en park och lyssnar på musik. Jättemysigt. När det blev kallt begav vi oss hem till Madde (begav? är det ett ord?) och satt på hennes rum och pratade, åt choklad och kollade på youtube-klipp. En mysig avslutning på en skön helg.
-
Det var min helg, hur har din varit?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Med lite hjälp av Bella har jag fått jobb på Vapiano som pasta-kock.:) Har vart där en vecka nu å än så länge känns det bra! Det är där jag spenderade min helg å kommer göra X antal helger framåt.
men men..jag är glad att jag fått jobb, så jag har råd med min skamligt höga hyra ^^

Kul att läsa att du hittar på en massa kul, bortsett från attackerande killar. ;)

lycka till med resor-letandet!
och ta hand om dig.

pussar å kramar
Karro

Sofia sa...

Men fy vad obehagligt med det där nattliga äventyret! Usch! Tur att det slutade bra!!