2008-11-26

Alltså, kan man bli mer lika än så här?

För två dagar sen berättade min mamma om hur hon natten innan gått för att släcka lampan i vardagsrumsfönstret, och när hon gjort det vänder hon sig om och går rakt in i kistan som står där. Så visade hon mig såret som hon fick på höger smalben.
Idag gick jag för att tända lampan i vardagsrummet, och vad tror ni jag gör efter det? Jo, jag vänder mig om och går rakt in i kistan som står där! Jag tror den där kistan har stått där i över fem år och helt plötsligt, inom loppet av 48 timmar, slår vi i oss båda två, på exakt samma sätt, på exakt samma ställe. Räcker det inte att vi har samma gener i våra kroppar, måste vi ha samma ärr också?
-
Mor och dotter
-
-
Det är väl sant som de säger: "The apple doesn't fall far from the tree"

3 kommentarer:

Anonym sa...

ewww...onödig bild

Eize sa...

eller inte......

Alex sa...

Oh. Konst.

Den skulle jag vilja göra en tavla av och hänga på min vägg. Eller bredvid Mona Lisa i Paris.