2008-11-13

One down, one to go

Nu har jag varit på ambassaden. Förutom att jag fick vänta i en och en halv timme så gick det jättebra. "Intervjuarn" ställde två frågor och sen sa hon att jag får visumet och passet på posten. Klart! Det är en vikt som lyfts från mina axlar. (It's a weight of my shoulders.) Säger man så på svenska? Förmodligen inte. Men det är lika bra att ni vänjer er vid min svengelska för den lär inte bli bättre det kommande året.
-
Angående "the one to go"; mina Medical Forms. Att det ska vara så svårt att få en läkare att skriva under att jag är fullt frisk. Jag var ju och gjorde en hälsoundersökning för två veckor sen. Sen var jag in igen och tog prover förra veckan (ni såg beviset på armen). Och nu kanske jag måste tillbaks - igen! - för att göra ett test som visar att jag inte är smittad av TBC. (Man undrar varför jag inte fick göra det samtidigt som de andra proven.) Anywho. Jag försökte prata med dem igår men fick inget riktigt svar. Och när jag (och min mamma) ringde imorse fick vi telefonsvararen som sa "telefon-tiderna hos distriktssköterskan är mellan 8.00 och 9.00 alla vardagar". Vi ringde mellan åtta och nio!!!
Så nu ska jag istället försöka hitta ett nummer till barnavårdscentralen och sen hoppas att de har kvar mina 20år gamla uppgifter. Förhoppningsvis kan de visa att jag redan är vaccinerad mot TBC så slipper jag allt det här. Blast!

1 kommentar:

Eize sa...

vad var det i paketet? (Nikitas)