2008-11-16

It's time to be a big girl now

Så här känner jag inför att lämna mitt hem, min familj och mina vänner.

I hope you know, I hope you know
That this has nothing to do with you
It's personal, myself and I
We've got some straightenin' out to do
And I'm gonna miss you like a child misses their blanket
But I've got to get a move on with my life
It's time to be a big girl now

The path that I'm walking, I must go alone
I must take the baby steps till I'm full grown.
Fairytales don't always have a happy ending, do they?
And I forsee the dark ahead if I stay

I need to be with myself in center

Det har verkligen ingenting med er att göra. Varje gång ni säger att ni inte vill att jag ska åka så går mitt hjärta sönder inombords, för jag vill inte lämna er. Men det här är nånting jag måste göra. För mig själv. Och ingen annan. It's time to be a big girl now.

3 kommentarer:

Alex sa...

du får det att tåras i mina ögon.

jag vill inte att du åker. det kan jag säga tusen ggr om. En miljon gånger kan jag dock säga att jag aldrig skulle tillåta dig att stanna.,

I feel you. Det var nämligen med exakt den där låten jag beskrev hur jag kände det när det var dags för mig att ge mig iväg första gången. Exakt den låten. Exakt den känslan.

Så tusen ggr tänker jag säga att jag inte vill att du åker. Men förhoppningsvis överröstas det av alla de miljoner ggr jag tänker säga att du inte får stanna!

det skär i mitt hjärta,
men som sagt. i feel you.
älskar dig.

ingalill sa...

Jag hoppas att jag inte varit en bromskloss.
Önskar dig all lycka på din fortsatta väg ut i vuxenlivet.
Jag stöttar dig vad du än hittar på.
Kramar mamma

Eize sa...

så länge du lovar att komma tillbaka är du fri att göra det du "måste", MEN DU MÅSTE LOVA.

Men jag tänker inte heller påstå att jag tycker det är roligt.
PUSS på dig (stora)lillasyster.

syns på torsdag!