2008-12-27

Boxing day

Annandag jul (även kallat Boxing Day) har varit en lugn och trevlig dag. Det började med en ultrasnabb frukost för Jack vill sätta igång och spela hans nya Monopol som han fått av Tomten. Självklart förlorade jag stort. På slutet satt jag där i fängelset, utan fastigheter och med endast två dollar på fickan; inte roligt. Till lunch fick jag uppleva den traditionella amerikanska Kalkon-smörgåsen. (MY SANDWICH?!?!?!?! - förlåt, private joke. Alla som har sett Vänner förstår.^^) Sen tog jag tag i att försöka läsa ut min bok Impulse & Initiative (den jag köpte förra veckan) så jag kan börja med Special Topics in Calamity Physics. (Förhoppningsvis blir jag klar ikväll.)
Senare på eftermiddagen blev det ännu mera spel som tomten gett oss, men den här gången blev det inte Monopol utan Life. Ett spel som jag aldrig hört talas om förrut men som var riktigt roligt och som tog oss flera timmar att spela klart. Och till middag fick vi ännu mera kalkon. (Om ni inte redan förstått det så är kalkonen den traditionella julmaten här i USA. Och när juldagen är över har man alltid ton med kalkonrester kvar, så det är det vi kommer mumsa på de kommande dagarna.)
Efter middagen hoppade vi alla på förslaget att kolla på Mamma Mia (som P fick i julklapp). Den är ju verkligen jättebra. Och det roliga är att både Jack och Claire älskade den också. Speciellt Claire, hon kunde nästan inte sitta stilla när låtarna spelades. Haha, Jacks kommentar var: "Det konstiga med den här filmen är att de helt plötsligt stannar mitt i en mening och börjar sjunga." Han har tydligen aldrig sett en musikal förrut. :P
Sen efter det var det läggdags för barnen, jag satte mig och tittade på slutet av Pirates of the Caribbean 2 och nu senaste timmen har jag suttit här och förberett lite med julklappar som jag planerar att skicka hem till er (så fort jag får råd).
-
Och nu är det dags för mig att gå att sova!
God natt på er allihopa, hoppas ni har haft en lika bra jul som jag.

Inga kommentarer: