2008-12-20

Snabb recap av kvällen

Nu är jag hemma efter att ha tillbringat ännu en fredagkväll i the University District med Fanny och hennes två kompisar; det blev Jet City Improv ikväll igen. Och de var precis lika roliga den här gången också. Fanny fick till och med gå upp på scen och vara med i en sketch. Daniella (en av hennes australiensiska kompisar) skvallrade och berättade att det var hennes födelsedag på måndag och det är så man firar födelsedagsbarn på hos Jet City Improv. And what's even better: jag filmade ett par scener! Så så fort jag har tiden och orken ska jag försöka fixa ett sätt att lägga upp dem här på bloggen. Då kan ni äntligen få se vad jag pratar om, de är verkligen jätteroliga.
-
Jag som trodde att jag skulle få sova ut imorgon. Inte då. Klockan tolv kommer Fanny och hämtar upp mig och då ska vi ut och göra some MAJOR Christmas Shopping. Jag insåg idag att jag inte har köpt en enda julklapp och juldagen är om mindre än en vecka. Panik! Så först blir det ett stopp på banken på morgonen så jag kan sätta in mina senaste löner (jag får dem i checkar) sen är det jag som ska ut och sätta sprätt på pengar. Wish me luck!
-
Observera att jag sa juldagen inte julafton. Det känns ganska fel på nåt sätt. Juldagen är ju den dagen man ska titta och känna och undersöka alla nya grejer man fått, INTE den dagen då man ska öppna dem. Funderar på att ge barnen mina julklappar på julafton istället. På de sättet får de ju uppleva lite svensk kultur också. ;)

2 kommentarer:

Sussanne sa...

Hej!
Kul att höra att du trivs. måste vara ganska svårt att komma i ordning va? Allt så himla stort. Det är i alla fall kul att läsa din blogg. Ha det bra i fortsättningen och en riktigt god jul och ett gott nytt år från Håkan och Sussanne

Anonym sa...

Hej Caroline!
En riktigt God Jul och
Gott Nytt År önskas Du
av gamla mormor Märta