2008-12-03

Skrivet igår kväll på hotellrummet

Kl. 22.39 (NY-tid) – 04.39 (svensk tid) – 19.39 (Seattle tid)
-
Nu sitter jag här på mitt hotellrum och skriver i mörkret. Mina två rumskamrater ligger och sover båda två och jag känner egentligen att jag borde göra det samma. Äsch, sova kan man göra när man är död. Först måste jag ju rapportera om allt som hänt sen vi landade.
-
Flygresan mellan Zürich och New York passerade också utan några större missöden. Och det gick jättefort att gå igenom ”immigration”, få sitt bagage och passera tullen. Vi fyra var först ut att möta kontaktpersonen från AupairInAmerica och vår jättetrevliga busschaufför. Sen blev det till att vänta. Och vänta. Och vänta. Det var tydligen ett par flyg som var försenade och vi kunde inte åka utan tjejerna som kom med dem (även om vi skulle hunnit åka fram och tillbaka innan de ens landat) Så det blev bara till att fördriva tiden med att sitta och snacka och lära känna varandra ännu mer. (Jag, Angelica, Mirre och Sofie – de fyra svenska tjejerna.)
Sen när vi väl kom iväg så tog det kanske lite över en timme att ta sig till hotellet. Eftersom hotellet ligger i Stamford, Connecticut så hann vi inte se så mycket av just New York City ikväll. Men när vi åkte över en bro så kunde vi se staden på håll och långt där borta såg man The Empire State Building. :)
-
-
Orkar inte skriva mer nu men här är några bullet points av sånt som hänt de senaste tolv timmarna:
- Vår busschaufför var jättetrevlig och Mirre fick prata svenska med hans son i telefon
- Jag såg New York City på långt håll
- Vi svenskar var konstigt nog de som hördes och syntes mest på bussen
- Min ena rumskamrat (från Brasilien) orkar jag inte prata med och min andra (från Frankrike) har jag inte ens hälsat på än (hon sov redan när jag kom upp på rummet)
- Har redan hunnit äta på McDonalds (buffén vi fick till middag var HELT utplockad)
- Vi har tjejer från Manchester här som låter precis som Melanie C från Spice Girls när de pratar
- Sen har vi fått snabb info om det som kommer hända kommande dagarna här i New York (tekniskt sett är jag i Connecticut, men det låter mkt bättre att säga New York)
-
JET-lag då? Ja förmodligen är jag lite JET-laged. Men just nu är jag så trött efter resan att jag märker ingen skillnad. Så därför säger jag god natt nu så återkommer jag förhoppningsvis imorgon.

Inga kommentarer: