2008-12-14

Min fredag

För en stund sen började jag skriva om hur min fredag hade varit i full detalj, men jag insåg ganska snabbt att jag verkligen inte har nån lust att skriva just nu. Men jag vill ju berätta för er vad jag gjorde igår! Så vad ska jag göra? Jag vet! Jag drar igång med mina bullet points igen. På det sättet kan jag berätta allt väsentligt som hände utan att behöva oroa mig för ordval och meningsuppbyggnader etc. Here goes:
-
- Jag fixade ett bankkonto igår så där är en uppgift avklarad.
- Pepparkaksbakningen blev igår istället för i torsdags. Det var strömavbrott mitt på dagen i torsdags så jag hann aldrig med det då. Och förutom den första satsen som inte var inne i ugnen tillräckligt länge (de pepparkakorna var fortfarande mjuka i mitten) så blev dem jättegoda. :D
- För ett par dagar sen fick jag kontakt med en tjej som heter Angela (från Namibia) så jag åkte med henne Downtown där julfesten var.
- På julfesten satt jag med Angela och hennes gäng, (nästan alla från Sydafrika) och de var jätteroliga. Men ni vet hur svårt det kan vara att umgås med ett gäng som redan är jättetajta från början - så var det igår. Jag satt mest och pratade med Fanny (den enda svensken där förutom jag själv), hon kände inte heller nån så vi tog hand om varandra istället.
- Efter festen så avslutade jag och Fanny kvällen med att se en show uppsatt av Jet City Improv. Det hela gick ut på att publiken fick skrika ut vad sketcherna skulle handla om och så fick "skådespelarna" försöka följa det så gott de kunde. De var hur duktiga som helst! Till exempel så berättade en kille (ur publiken) om hur en tant suttit och svurit åt honom på bussen en dag, då fick killarna (och tjejen) på scenen spela upp det scenariot. De gjorde det flera gånger ur massa olika synvinklar, först killen (som blev svord åt), sen busschauffören, sen en medpassagerare och till sist den arga tanten - och ALLT var improvisation. Det var skitroligt! En annan gång fick publiken uppgiften att säga namnet på en "superhjälte som aldrig existerat". Resultatet blev en historia om Wilbur the Drillman som dött när han mötte sin nemesis "The Hammer". Hilarious! Tack gode gud släng dig i väggen - det här är improv-komedi!
-
Pepparkaksbak:

Inga kommentarer: