2008-12-14

Min lördag

Jag orkar fortfarande inte skriva nånting så jag fortsätter med mina listor. Om det är nåt som är oklart så är det bara att fråga.
-
- Det var meningen att jag skulle träffa Angela Downtown klockan två idag så hon kunde visa runt mig i stan. Men vi måste ha gått om varandra riktigt ordentligt för jag hittade henne aldrig, så istället fick jag utforska på egen hand. Jag gick runt och kollade affärer, lyssnade på homosexuella rättsaktivister, åt på McDonalds m..m. - så det gick ingen nöd på mig.
- En främling på gatan frågade om Negar var en åsna eller en björn. (Min nyckelrings-gris alltså - den är döpt efter Negar.) Jag svarade att det var en gris, då bad han hastigt om ursäkt och gick vidare.
- En galen kvinna (skulle tippa att hon var uteliggare) började muttra elaka saker om/till mig när hon gick förbi mig på gatan. Om blickar kunde döda skulle jag inte suttit här och skrivit just nu det kan jag lova. Jag visste inte om jag skulle bli rädd eller börja skratta. (Lite läskigt var det eftersom jag var ensam, så så fort jag fick chansen gick jag åt ett annat håll.)
- Jag borde bli portad från allt vad bokaffärer heter. Vid sex-tiden var jag redo att åka hem (utan att ha handlat nånting) när jag missade bussen med ett par sekunder så gick in på Borders (en bokaffär m.m.) för att fördriva tiden lite. När jag gick ut igen för att ta nästa buss hade jag en påse med tre böcker i och jag var 42 dollar fattigare. Jag som inte får shoppa något annat än julklappar! Blast!!
- På bussresan hem blev jag inte lite förvånad när busschauffören helt plötsligt stannade bussen, stängde av motorn, tog på sig jackan, sa "See you folks" och gick. Jag såg mig lite ängsligt omkring och undrade om han kanske skulle bli avbytt av en annan chaufför. Men nej, han kom tillbaka efter några minuter, han hade tydligen bara gått till macken för att köpa nånting på andra sidan gatan. Att busschaufförer gör så är tydligen helt normalt här.
- Nu tänker jag tillbringa resten av kvällen (klockan är cirka tio nu) med att kolla på det senaste Heroes-avsnittet och sen läsa tills jag går och lägger mig. Jag måste läsa ut nuvarande boken så jag kan börja på dem jag köpte idag. :P (Håller på och läser Eclipse nu - tredje boken i Twilight-sagan - för den som är intresserad.)
-

Dagens inköp:

Inga kommentarer: