2008-12-09

Huh, jag är lite förvånad över att det bara är åttonde december och jag har redan publicerat 16 inlägg. Det är två om dagen i genomsnitt. Och jag som trodde att jag inte skulle ha tid/ork att skriva när jag var här borta; ack så fel jag hade. I och för sig tror jag att så fort jag skaffar mig ett eget liv utanför familjen så kommer dator-tiden kortas ner ganska mycket. Och när blir det undrar ni? Ingen aning. Jag har en julfest med andra au pairer här i Seattle nu på fredag, det ska bli jätteroligt och förhoppningsvis hittar jag nån där som jag connectar med. Sen har jag ju alltid Candice (den gamla au pairen), hon åker i och för sig till Hawaii på torsdag men när hon kommer hem igen kommer hon vara arbetslös ett tag och då är jag alltid välkommen dit om jag har tråkigt. Och funkar inte det så får väl ni ta och masa er hit så jag har nån annan att prata med.
Tro inte att jag tycker det är nåt fel på J och P, de är jättesnälla. Nu senast satt vi och kollade på säsongsavslutningen av Boston Legal tillsammans och det var jätteroligt. Och igår klädde hela familjen (inkl. jag) årets julgran - jag har ett par bilder på det, men som sagt blogspot funkar inte så bra just nu så det får bli senare. Men jag tror ändå att jag kommer tröttna på det här ganska fort om jag inte lyckas skaffa mig egna saker utanför familjen.
Meeeeen, än så länge mår jag bra. Och eftersom jag försöker leva i nuet så är det allt som spelar roll.
-
ps. Jag åt broccoli igår(!) och surprise, surprise, det var inte jätteäckligt. Who would've thought?
pps. Ni vet hur jag sa att Claire var den som var mest uppspelt över att ha mig i familjen. Det har skiftat lite nu efter helgen, nu är det Jack som pratar och skrattar mest med mig medan Claire håller sig lite mer till Candice och sina föräldrar. Men jag tror det blir bättre så fort vi får tillbringa lite tid ensamma utan mammor och pappor och gamla au pairer som spökar. Det kommer bli så bra så.
ppps. Första arbetsdagen med Candice idag gick jättebra, vi körde runt en hel del i The Village (området där vi bor) och Down Town Seattle (det vi hemma i Jakan skulle kalla "stan") så jag känner mig lite lugnare över att köra solo imorgon.

Inga kommentarer: